Caféens SoMe Performance – Juli til December Sæsonanalyse

Du er SoMe-ansvarlig for en lille lokal café. Nedenfor ser du resultater fra udvalgte kampagner (sommerferie, efterårsferie, Halloween, jul, nytår m.m.).

Opgave:
1) Download CSV
2) Lav grafer i Excel/Sheets
3) Forklar ledelsen hvilke perioder der er “guld” – og hvorfor.

Kampagnedata (6 måneders udsnit) Alle tal dækker performance de første 7 dage efter opslaget.

Reach = hvor mange så opslaget CTR = klikrate mod “book bord”, “bestil tapas”, osv. Tema = ferie/højtid/sæson
Dato Kampagne ID Tema / Begivenhed Format Beskrivelse Reach Likes Shares Saves / Send CTR (%)
CSV-filen kan importeres i Excel / Google Sheets. Lav fx:
• Reach pr. måned (juli → dec)
• CTR pr. tema (Sommerferie vs. Jul vs. Nytår)
• Engagement-rate = (Likes+Shares)/Reach *100

Analyse-spørgsmål til ledelsen (skriv dine svar som om du prøver at få penge til mere SoMe-budget)