SoMe Kampagne Performance – Analyseøvelse Workshop

Du arbejder nu som virksomhedens “SoMe-analytiker”. Du har fået rå data fra flere opslagstyper (Reels, Konkurrence, Behind-the-scenes, Karussel, Tilbud, Info-post). Din opgave er at vurdere hvad der virker bedst – og hvorfor.

1) Download data som CSV
2) Åbn i Excel/Sheets
3) Lav diagrammer (søjler, cirkler, whatever gør din lærer stolt)
4) Svar på spørgsmålene nederst.

Kampagnedata (uddrag) Alle tal er for de seneste 7 dage efter postet opslaget.

Reach = hvor mange så opslaget Saves/Send = hvor mange gemte eller sendte det videre privat CTR = % der klikkede på link/”læs mere”
Kampagne ID Format Beskrivelse Reach Likes Shares Saves / Send CTR (%)
CSV-filen kan importeres i Excel, Google Sheets, Numbers osv.
Brug den til at lave grafer: “Likes pr. Format”, “CTR pr. Format”, “Shares vs Reach”, osv.

Analyse-spørgsmål (svar i grupper eller individuelt)